Selasa, November 17, 2009

Kursus Orientasi Kepimpinan UMNO Pulau Pinang



Pada 30 September-2 November 2009 bertempat di ILMU Janda Baik, telah diadakan Kursus Orientasi Kepimpinan UMNO Pulau Pinang yang dihadiri oleh :

  1. Jawatankuasa Perhubungan Negeri Pulau Pinang
  2. Ketua, Timbalan dan Naib Ketua Bahagian
  3. Ketua dan Naib Ketua Wanita, Pemuda dan Puteri Bahagian
  4. Setiausaha, Bendahari dan Ketua Penerangan Bahagian dan Sayap Pergerakan Bahagian
  5. ADUN-ADUN UMNO
  6. Jawatankuasa Sekretariat Latihan
Jika diikutkan pada bilangan yang patut hadir kesemuanya berjumlah 250. Tetapi jumlah yang hadir hanyalah 217. Ya, jika dikira pada peratusan yang tak hadir, memang sikit. Tapi amatlah mendukacitakan apabila yang tak hadir ini terdiri dikalangan Ketua-ketua Bahagian dan juga ADUN-ADUN UMNO. Mungkin tak dapat hadir kerana ada perkara yang tak dapat dielakkan. Tetapi dari pengamatan bawang, kalau barisan kepimpinan tertinggi di peringkat negeri mahupun bahagian tidak hadir, siapa lagi yang harus menyalurkan maklumat dan strategi hasil daripada LDK yang dijalankan kepada peringkat bawahan?

Mungkin ada diantara yang tidak hadir merasakan bahawa kursus ini tidak penting kerana mereka sudah biasa dengan kursus sana sini selama bertahun-tahun menjadi ahli UMNO. Betul! Tapi terdapat agenda yang lebih penting di Janda Baik ni yang boleh dijadikan penanda aras kepada kebangkitan semula semangat juang ahli-ahli UMNO yang lemau dan rapuh seiring dengan kejatuhan Pulau Pinang ke tangan pembangkang pada PRU-12 tahun lepas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan